loading...
ته قلب
رویا بازدید : 9 شنبه 03 اسفند 1392 نظرات (0)

 رموز فوت و فن کوزه گری گنجینه اسرار است

 

از خیل نامه هایی که برای انجمن توسط ایمیل، وبلاگ یا پست به انجمن ارسال می گردد بسیاری از آنان را که بعضا خارج از ادب بوده و یا خواهان برخورد قاطع تر انجمن با فرد خاصی است را کناری گذاشتیم و بخش هایی از نامه ذیل را در که ماه گذشته به دستمان رسید پس از تایید مدیران انجمن در اختیار قرار می دهیم.

...سال ۱۳۸۱ بود که در باشگاه رزمی هیگر مفتخر بودم که در مکتب تاپ تکواندو  تلمذ کنم. در فواصل تمرین در گوشه ای از سالن فردی بود که استاد حق شناس شخصا به او آموزش می داد.

او از این جهت نظر من را جلب کرد که دارای هیکلی کاملا غیر ورزشی بود و بسیار متعجب بودم که چرا وی کمربند مشکی به کمر بسته است. با این که او هیچ سررشته ای از ضربات دست نداشت ولی استاد با سعه صدر مثال زدنی خود، دستان این کودک رزمی را می گرفت و  به او الفبای ضربات دست را آموزش می داد. ... با این وجود او به قدری مضحک و خنده دار ضربات دست را اجرا می کرد که ما نمی توانستیم جلوی خنده خود را بگیریم ...

زمانی که از دوستان جویای  شدم که این شخصی که کمربند مشکی! را بسته است و ... کیست؟ گفتند که او  (ح.ح) خبرنگار یکی از خبرگزاری ها است و ...

پس از چندی شنیدم که همین فرد غیر ورزشی با کمک ها و حمایت های اتحادیه متخصصان ورزش های رزمی تا حدی مدیریت در رزمی را در مکتب اتحادیه فرا گرفته و سبکی را در کشور فعال کرده است. ساواته یا بوکس فرانسوی!  که از قدیم الایام با آن آشنا بودم.

جالب این جا بود که این فردی که ورزش را در سن سی سالگی شروع کرده بود! و اجرای ضربات دست او تا یک ماه خوراک خنده هنرجویان آن باشگاه را فراهم می کرد و از همه مهم تر تمام مدارک ورزشی خود را از اتحادیه گرفته بود، و با آن مدارک توانسته بود خود را در فدراسیون ها جا کند، اکنون خود را بیان گذار ساواته در ایران می خواند!!!

باری، به استاد مراجعه کردم... گفتم مگر شما یادتان رفته ما در سال ۱۳۶۵ ساواته کار می کردیم؟ تازه سال ها پیش از ما ساواته در ایران فعال بود، چرا این فردی که سابقه اش مشخص است به خود جرات می دهد که بگوید بنیان گذار هنر رزمی با ۵۰ سال پیشینه در کشور است؟!...  ایشان در جواب گفت: "ما این فرد را به عنوان بنیان گذار ساواته به رسمیت نمی شناسیم".

پس از چندی متوجه شدم که این فرد معلون الحال برابر با شیوه و منش همیشگی خود که خیانت پیشگی در باطن و سرلوحه آن قرار دارد، به ولی نعمتان و اساتید اصلی خود نیز خیانت کرده است... اما این بنیان گذار خود خوانده تصور نمی کرد که استاد همیشه فوت کوزه گری را برای خود نگاه می دارد... و البته چه خوش، دست بنیان گذار قلابی ساواته ایران برای اهالی ورزش، رزمی و ساواته رو گردید...

 

 رموز فوت و فن کوزه گری گنجینه اسرار است.


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 30
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 34
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 27
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 27
  • بازدید ماه : 33
  • بازدید سال : 30
  • بازدید کلی : 235